Freidig Alpin Bruktmesse 2021

Postet av Freidig, Alpin den 9. Nov 2021


Lørdag 13. november er det endelig duket for bruktmesse i regi av Freidig Alpin! 

I en årrekke har bruktmessa vært stedet for å skaffe seg brukt vintersportsutstyr til en god pris for Trondheims befolkning. Messen er en viktig dugnad for Freidig og for å få en større del av befolkningen i Trondheim ut på ski, skøyter eller i annen aktivitet. Det å kunne kjøpe pent brukt utstyr i stedet for å kjøpe nytt gir ikke bare flere mulighet til å få tilgang til bra utstyr, men også en god miljøgevinst for samfunnet.


Så vil du å gjøre en god handel på brukt, bra og rimelig vintersportsutstyr ønsker vi deg velkommen i Tempeveien 35, lørdag 13. november fra 10.00 - 16.00.  

Betaling for varer på messen gjøres kun på Vipps!


Utstyr vi tar i mot og selger på bruktmessa:

- Alpinski, sko, staver, hjelmer/briller og bekledning.

- Twin-Tip / Jibb / Park-ski, sko, hjelmer/briller, beskyttelsesutstyr og bekledning.

- Topptur / Rando-ski, feller, sko, hjelmer/briller, sekker, beskyttelsesutstyr, bekledning.

- Snowboard, snowboard-sko, hjelm, beskyttelsesutstyr og bekledning.

- Langrennski, sko, staver og bekledning.

- Hockeyskøyter, hjelmer, køller, beskyttelsesutstyr og bekledning.

- Danseskøyter og relevant utstyr.

Vi ber om at utstyr og spesielt bekledning er helt og i brukbar stand og rent/vasket før levering. 


Ønsker du å selge utstyr tar vi imot dette utstyret i Tempeveien 35 på følgende dager:

Torsdag 11/11 - 18.00 - 20.00 

Fredag 12/11 - 18.00 - 20.00

Lørdag 13/11 - 08.15 - 10.00 (før bruktmessa åpner)



Provisjon, oppgjør og henting av usolgte varer:

- Vi har erfarne folk i Freidig som tar i mot varene og takserer/setter verdi på varene når du leverer det inn.

- Freidig Alpin tar 20% provisjon av salget, og minimumprovisjon er 200,-.

Det vil si at om en vare takseres til 200,- eller mindre må selger avgjøre om de da ønsker å donere varen til Freidig, da det ikke vil bli utbetalt noen oppgjør for varer under denne verdien. 

- Oppgjør for dine solgte varer får du tilbakebetalt på konto etter messen er slutt.

- Varer som ikke er solgt må hentes innen 17.00 på messedagen.

- Varer som ikke blir hentet gis bort til frivilligsentraler eller Fretex ganske umiddelbart etter messens slutt, vi lagrer ikke varer til over helgen.


Sted:

I år har vi vært heldig å få låne et stort lokale i Tempeveien 35 (det gamle lokalet til Trønder Dekk).

Link til stedet: https://kart.1881.no?lat=63.40036463430694&lon=10.393506288528444&z=18&v=&r=&o=&layer=

Vi har profilert lokalet godt, og det vil være henvisningsskilt til innkjøringen på tomten.


Kafé, loddsalg og rekruttering:

Vi vil ha kiosk med salg av kaffe og kaker, loddsalg med fine premier, og vi i Freidig Alpin vil også ha en infostand for de som er nysgjerrige på det aktivitetstilbudet vi har for aktive barn i Freidig Alpin!


Smittevern:

Vi ber alle som skal besøke oss om å ta hensyn til gjeldende smittevernsregler på messedagen. Det kan være situasjoner der vi ikke kan holde 1m avstand, så bring gjerne med deg munnbind om du føler det er trygt. Lokalet er stort, og vi vil gjøre vårt for at det skal være en trygg opplevelse for alle å besøke Freidig Alpins Bruktmesse. 


Betaling for varer på messen gjøres kun på Vipps!


Velkommen til en hyggelig handel i Tempevegen 35!



Alpinsesongen 2021/22 nærmer seg!

Postet av Freidig, Alpin den 27. Sep 2021


Vi nærmer oss endelig den kalde fine tida, og vi gleder oss veldig til å komme oss på ski igjen! 

Vassfjellet Vinterpark er nok en gang rustet opp enda et hakk med flere snøkanoner og enda bedre forhold for oss aktive alpinister. Vi krysser fingrene for en lang og fin vinter!

Noen av gruppene har begynt med barmarkstrening allerede, og de yngste (U8/10) gruppene begynner etter høstferien. Barmarkstrening er en kjempefin og sosial introduksjon til gruppene, og barna får møtt hverandre uten briller og hjelm før skisesongen setter i gang for fullt.

Er du ny i Freidig Alpin, eller har barn som ønsker å begynne å stå på ski har vi noen grunnleggende steg som du kan begynne med å gjøre for å få barnet ditt på trening.

Vi bruker appen SPOND for å gi informasjon om treningstid og sted, det er første og viktigste steg for å komme seg inn i gruppene.  Deretter er det lukkede FB-sider der det også gis litt mer generell informasjon om tilbud og aktivitet som er grei å få med seg.

Har du spørsmål må du gjerne ta kontakt med oppmann/kvinne for ditt barns årstrinn

Alders- og gruppeinndeling, samt linker og kontaktinfo til oppmenn/kvinner finner du her:

U8 = Barn født 2014 og 2015 

Oppmann: Fredrik Ernestus (midlertidig til ny er på plass) – fredrik@ernestus.no

Facebookside: https://www.facebook.com/groups/449946908546220

SPOND: https://group.spond.com/VKJNX

U10 = Barn født 2012 og 2013

Oppkvinne: Synnøve Arntsberg - syarnt@icloud.com

Facebookside: https://www.facebook.com/groups/449946908546220

SPOND: https://group.spond.com/ATINB

U12 = Barn født 2010 og 2011

Oppmann: Fredrik Ernestus – fredrik@ernestus.no

Facebookside: https://www.facebook.com/groups/473624526159329

SPOND: https://group.spond.com/ZOAVC

U14 = Barn født 2009 og 2008

Oppkvinne: Kjersti Bugge Arnøy - kjersti.ba@yahoo.com

Facebookside: https://www.facebook.com/groups/1479184152092404

SPOND: https://group.spond.com/CORVE

U16 / Junior = Barn født 2007 og eldre

Oppmann: Ronny Skarpnes - ronny.skarpnes@online.no

Facebookside: https://www.facebook.com/groups/1479184152092404

SPOND: https://group.spond.com/QWPYN


Vi ønsker alle nye barn og foreldre hjertelig velkommen til klubben vår og vi gleder oss til å ha det gøy på ski med dere alle sammen i vinter 😊





Skilisens 21/22

Postet av Freidig, Alpin den 24. Sep 2021

Årslisens/skilisens
Årslisensen for 2020/21 varer ut september 2021. Årslisensen for 2021/22 kan tidligst betales fra siste uka i september 2021. Utøvere som har lisens fra før vil finne betalingsinformasjon på sin side på www.minidrett.no fra siste uken i september 2021 for lisensen 2021/2022. Årslisensen er påkrevet for utøvere fra fylte 13 år for å kunne delta i terminfestede skirenn.
Årslisens for hver sesong varer fra 1. oktober til 30. september, og gjelder fra betalingsdato. 
Skilisensen er først og fremst en idrettsskadeforsikring og erstatter ikke en reiseforsikring. Husk at reiseforsikringen må dekke den idrettsaktiviteten du utfører.
De som skal ha skilisens for første kan kommenterer innlegget så kan jeg registrere løperen.
Pris årslisens 1900,-.


Startlister 12.2.21

Postet av Freidig, Alpin den 11. Feb 2021

FIS VASSFJELLET SL M

START_SL_M_1R_1546.pdf


FIS VASSFJELLET SL W

START_SL_W_U18__1R_6497.pdf


FIS VASSFJELLET SL W NM JUNIOR II / FIS

START_SL_W_U20-FIS__1R_6498.pdf



Startlister 12.2.21

Postet av Freidig, Alpin den 11. Feb 2021

FIS VASSFJELLET SL M

START_SL_M_1R_1546.pdf


FIS VASSFJELLET SL W

START_SL_W_U18__1R_6497.pdf


FIS VASSFJELLET SL W

START_SL_W_U20-FIS__1R_6498.pdf



Smittevernregler for deltagere FIS Vassfjellet

Postet av Freidig, Alpin den 11. Feb 2021

Smittevernregler for deltagere FIS  Vassfjellet, 12.  13. januar 2021.

 

 Alle deltagere og støtteapparat må være 100% friske. Hold dere  
hjemme ved de miste tegn på sykdom.

Ved mistanke om Covid-19 smitte eller ved identifisert smitteutbrudd skalsmittevernansvarlig Richard Nielsen 971 57 196 informeres umiddelbart.

 

 Alle utøvere/støtteaparat som krysser landegrense SKAL følge  
retningslinjer for innreisekarantene. Arrangøren skal i samarbeid

med Skiforbundet ha oversikt over evt. deltakere som faller inn  
under denne ordning og følge de opp spesielt.

 

 

 Ved ankomst, parker med god avstand til andre, slik at  
lasting/lossing av utstyr kan skje uten nærkontakt

 

 Skift i bussen og bruk bussen som pauselokale

 

 Begrens etteranmeldinger. All betaling skjer kontantløst via Vipps

 Begrens utstyr som taes med i bakken. Nødvendig utstyr

oppbevares på tildelt område i bunn av bakken

 

 Bruk munnbind ved alt opphold innendørs; f.eks på toaletter,

serveringssteder og skishop.

Munnbind skal også benyttes i bakken, med unntak av start-mål

 

 Serveringssteder benyttes i minst mulig grad. Respekter pålegg om

avstand og antall

 

 Hold MINST 1m avstand i heiskøen! Dette gjelder både i

lengderetningen og i bredden! Egen merket NM jr-inngang for løpere og funksjonærer

 

 Kjør 1 og 1 på heisen. Deltagere ved ulike skigymnas

/treningsgrupper skal ikke, under noen omstendighet, dele T-krok.  
Kun de som allerede er definerte som nærkontakt i  
treningsammenheng kan ta heisen sammen. (NEI,  
skigymnas/kohort er IKKE lik nærkontakt. I tvil? La være!!)

 Besiktigelse forskjøvet i puljer, overhold din gruppes «timeslot» og  
husk MINST 1m avstand til andre løpere.

 

 Finn din gruppes oppholdsområde i startområdet og opphold deg  
der før start Det vil også defineres et startområde hvor max 10 løpereoppholder seg  
samtidig. Her tilrettelegges det for minimum 1 m avstand mellom deltagere.

 Hold MINST 1m avstand til andre løpere når du entrer  
startområdet.

 

 Minimer antall trenere på start, disse må bruke munnbind. Alle trenere og støtteapparat må meldes inn på lagledermøtet.

Trenere kan ikke oppholde seg i startsonen. Trenere som oppholder seg påtoppen skal bruke munnbind.

 

 Forlat padock så snart det er mulig etter målgang. Returner til eget  
oppholdsområde, eller forlat rennområdet.  

 

 Premiesermoni etter rennslutt utgår. Premier overføres digitalt.  

 




Smittevernregler for deltagere FIS Vassfjellet

Postet av Freidig, Alpin den 11. Feb 2021

Smittevernregler for deltagere FIS  Vassfjellet, 12.  13. januar 2021.

 

 Alle deltagere og støtteapparat må være 100% friske. Hold dere  
hjemme ved de miste tegn på sykdom.

Ved mistanke om Covid-19 smitte eller ved identifisert smitteutbrudd skalsmittevernansvarlig Richard Nielsen 971 57 196 informeres umiddelbart.

 

 Alle utøvere/støtteaparat som krysser landegrense SKAL følge  
retningslinjer for innreisekarantene. Arrangøren skal i samarbeid

med Skiforbundet ha oversikt over evt. deltakere som faller inn  
under denne ordning og følge de opp spesielt.

 

 

 Ved ankomst, parker med god avstand til andre, slik at  
lasting/lossing av utstyr kan skje uten nærkontakt

 

 Skift i bussen og bruk bussen som pauselokale

 

 Begrens etteranmeldinger. All betaling skjer kontantløst via Vipps

 Begrens utstyr som taes med i bakken. Nødvendig utstyr

oppbevares på tildelt område i bunn av bakken

 

 Bruk munnbind ved alt opphold innendørs; f.eks på toaletter,

serveringssteder og skishop.

Munnbind skal også benyttes i bakken, med unntak av start-mål

 

 Serveringssteder benyttes i minst mulig grad. Respekter pålegg om

avstand og antall

 

 Hold MINST 1m avstand i heiskøen! Dette gjelder både i

lengderetningen og i bredden! Egen merket NM jr-inngang for løpere og funksjonærer

 

 Kjør 1 og 1 på heisen. Deltagere ved ulike skigymnas

/treningsgrupper skal ikke, under noen omstendighet, dele T-krok.  
Kun de som allerede er definerte som nærkontakt i  
treningsammenheng kan ta heisen sammen. (NEI,  
skigymnas/kohort er IKKE lik nærkontakt. I tvil? La være!!)

 Besiktigelse forskjøvet i puljer, overhold din gruppes «timeslot» og  
husk MINST 1m avstand til andre løpere.

 

 Finn din gruppes oppholdsområde i startområdet og opphold deg  
der før start Det vil også defineres et startområde hvor max 10 løpereoppholder seg  
samtidig. Her tilrettelegges det for minimum 1 m avstand mellom deltagere.

 Hold MINST 1m avstand til andre løpere når du entrer  
startområdet.

 

 Minimer antall trenere på start, disse må bruke munnbind. Alle trenere og støtteapparat må meldes inn på lagledermøtet.

Trenere kan ikke oppholde seg i startsonen. Trenere som oppholder seg påtoppen skal bruke munnbind.

 

 Forlat padock så snart det er mulig etter målgang. Returner til eget  
oppholdsområde, eller forlat rennområdet.  

 

 Premiesermoni etter rennslutt utgår. Premier overføres digitalt.  

 




Startlister Herrer SL

Postet av Freidig, Alpin den 9. Feb 2021

Test


Årsmøtet Freidig alpin 8.2.21. kl 19, Teams-møte

Postet av Freidig, Alpin den 8. Feb 2021

Årsmøtet Freidig alpin

 

Minner om årsmøtet idag.

8.2.21 kl 19:00

 

Linken til Teams:

 

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_M2NlNjJiMjMtODhiMS00ZDY5LTkzYmMtM2VkZDc3ZDY5MTAw%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22e119f241-af40-4440-bbcb-8534641871f7%22%2c%22Oid%22%3a%22bc7cc487-dab0-4b10-a17a-870462551bd5%22%7d

 

 

Saksliste: 

  • Åpning ved styreleder
  • Godkjenne innkalling og dagsorden
  • Valg av møteleder
  • Valg av referent
  • Valg av to medlemmer til å skrive under protokollen
  • Behandling av årsberetning og regnskap 2020
  • Innkomne forslag
  • Aktivitetsavgifter sesongen 2021
  • Budsjett 2021
  • Foreta følgende valg:

10.1       Styreleder

10.2       Øvrige styremedlemmer

10.3       Leder av valgkomiteen

10.4       Øvrige et medlem av valgkomiteen

 

 

Valg styret:

 

Forslag for 2021

Leder:                                      Richard Nielsen                      (1 år)

Styremedlem:                          Harald Nervik                         (2 år)

Styremedlem:                          Erik Aalde                               (2 år)

Styremedlem:                          Fredrik Ernestus                     (2 år)

Styremedlem:                          Kai Roger Jensen                   (2 år)

Styremedlem:                          Hege Enoksen Normann        (1 år)

 

Google skjema til valget:

 

https://forms.gle/LhUfDqtPmwxsq1kx9

 



Helenes cup midlertidig avlyst

Postet av Freidig, Alpin den 1. Feb 2021

Helenes cup må dessverre avlyses.

Regjeringen viderefører smittetiltak. Det opprettholdes de nasjonale reiserestriksjonene inntil videre, dvs at skirenn for en forlenget periode kun kan arrangeres innenfor samme klubb.

Vi håper vi kan gjennomføre Helenes cup etter midten av februar.



Fartstrening (5.2.) og Helenes Cup 2021 (6.2.-7.2.)

Postet av Freidig, Alpin den 30. Jan 2021

 

                                SPORTSKLUBBEN FREIDIG, SØR-TRØNDELAG SKIKRETS

OG VASSFJELLET VINTERPARK ØNSKER VELKOMMEN TIL

 

HELENES CUP 2021

OG FARTSTRENING

                                                                                                                           

FARTSTRENING FREDAG 5. FEBRUAR

HELENES CUP LØRDAG 6. OG SØNDAG 7. FEBRUAR

 

Tentativ tidsplan med forbehold om vær og føre:

 

Fredag 5. februar fartstrening for U12 og eldre

1.økt kl. 09.00-12.00

2.økt kl. 13.00-16.00 

Avslutter med løypekjøring på tid. Treningsavgift kr 150,-

 

Lørdag 6. februar 2 x SG for U12 og eldre og SSL for U10

 

U12 og eldre:

Besiktigelse SG: kl. 09.15-09.40

Start renn 1 SG: kl. 10.00

Start renn 2 SG: kl. 11.30

 

U10 og yngre:

Start 1.omg SSL: kl. 13.00

Start 2.omg SSL: fortløpende. Hvis det er tid kjører vi flere omganger.

 

Søndag 7. februar SSL og SL for U12 og eldre

 

SSL U12 og eldre:

Besiktigelse klokken 09.15 – 09.40

START 1. OMGANG klokken 10.00 øverst i trase’ sør (ved avstigning T-krok til venstre)

START 2. OMGANG fortløpende etter 1.omg. fra øverst i sør.

 

SL U14 og eldre:

Besiktigelse 1. omgang klokken 12.00 – 12.20

START 1. OMGANG klokken 12.40 øverst i midtlia.

Ingen besiktigelse før 2.omg.

START 2. OMGANG klokken 13.30/fortløpende etter 1.omg.

 

SL U12:

Besiktigelse 1. omgang klokken 13.30 – 14.00

START 1. OMGANG klokken 14.15 i midtlia (nedenfor øverste henget).

START 2. OMGANG fortløpende etter 1.omg.

 

Premieutdeling: rett etter rennslutt ved mål/tidtakerbu.

 

DISIPLIN:                            SG/SSL/SL

                                             Lørdag: Vi kjører et tett program med 2x SG samme dag for U12 

                                             og eldre. For U10 og yngre kjører vi ett kompakt storslalåmrenn 

                                             med 2-3 omganger

                                             Søndag: Vi kjører et tett program med SSL/SL samme dag for U12 

                                             og eldre.  

                                           

RENNKONTOR:                       Freidigbakken (Midtlia)

 

LAGLEDERMØTE:               Utgår

 

STARTNUMMER:              Hentes klubbvis ved klubbhuset på øvre p-plass fra kl. 08.30 – 09.15

                                             10 år og yngre kan hente sine nummer fram til kl. 11.00

 

PÅMELDING:                          www.minidrett.no innen torsdag 04.02.2021 kl. 23:59

                                             NB: Ingen påmelding etter fristen.                                         

 

Ved avlysning av renn før renndagen kan arrangøren beholde inntil 50 % av startkontingenten til dekning av utgifter.

Ved avlysning på renndagen, (forstås også med kvelden og natten før), på grunn av plutselig oppståtte vær-/klimatiske forhold eller annen ” force majeure”, beholder arrangør 100 % av startkontingenten.

Dersom rennet må avlyses for deretter å bli gjennomført en senere dato, eller å bli flyttet til et annet sted på ny dato, har de som var påmeldt til den opprinnelige dato, men ikke stiller til start på ny dato ikke krav på tilbakebetaling av noen del av startkontingenten.

 

Vi ønsker alle løpere og klubber hjertelig velkommen
til et tradisjonsrikt renn for hele regionen!



Kretsmesterskap Vassfjellet Vinterpark oppdatert program

Postet av Freidig, Alpin den 21. Jan 2021



SPORTSKLUBBEN FREIDIG ALPIN, SØR-TRØNDELAG SKIKRETS

OG VASSFJELLET VINTERPARK ØNSKER VELKOMMEN TIL:

 

 

KRETSMESTERSKAP I SLALÅM OG STORSLALÅM I VASSFJELLET VINTERPARK 

23. og 24. JANUAR 2021

 

Kretsmesterskapet er kvalifiseringsrenn for kvoteplassering, Sør-Trøndelag skikrets; for U16 til Hovedlandsrenn og for U14 til Telenorlekene, Landsfinale.  

NB! Rennet er kun åpent for utøvere fra Sør-Trøndelag skikrets, Nord-Trøndelag skikrets og Møre & Romsdal Skikrets.

U 8 ÅR / U 9 / U 10 / U 12 / U 14 / U 16 ÅR / FIS / Junior / Senior

 

Merk angående heiskort: Deltagende klubber bes om å melde til post@vassfjelletvinterpark.no hvor mange heiskort de ønsker hhv lørdag og søndag. Kortene hentes i sekretariatet sammen med startnummer. Heiskortene faktureres klubbvis i etterkant. 

 

Program:  

          

U14 & eldre: LØRDAG 23.01 - SSL

 

Heisstart                               07:30

Jurybesiktigelse                     08:00

Lagledermøte                        08:15

Besiktigelse 1.omgang           08:30-08:50

Start 1.omgang                     09:00

Besiktigelse 2.omgang           Ingen

Start 2.omgang                    Fortløpende

Premieutdeling                     Etter SL rennet

 

Startintervall: 30 sek. Snudd startrekkefølge 2. omg. Premieutdeling etter SL. NB! Tråkking ikke tillatt pga sikkerhet i SSL. Løpere som kjører ut/diskes i 1. omg kjører også i 2.omg. Ingen diskliste etter 1. omg.

 

U14 & eldre: LØRDAG 23.01 – SL

 

Jurybesiktigelse                     11:00

Besiktigelse 1.omgang            11:15 – 11:35

Start 1.omgang                      11:45

Besiktigelse 2.omgang            12:45-13:10

Start 2.omgang                      13:30

Premieutdeling                     Umiddelbart etter rennet

 

Snudd startrekkefølge 2. omg. Startintervall: 30 sek./ser an løper foran. Tråkking tillatt så lenge du ikke hindrer løper som kommer på startnummer etter. Løpere som kjører ut/diskes i 1. omg kjører også i 2.omg. Diskliste etter 1. omg. 

 

U12 & YNGRE: SØNDAG 24.01 - SSL

 

Heisstart                                08:30

Jurybesiktigelse                     09:00

Lagledermøte                         09:15

Start 1.omgang                      09:30 ‘bes.lauf’ (ingen besiktigelse, ingen tidtaking)

Start 2.omgang                      Fortløpende

Start 3.omgang                      Fortløpende

Premieutdeling                     Umiddelbart

 

Startintervall: 30 sek./ser an løper foran

U12 - Tråkking ikke tillatt pga sikkerhet i SSL.

 

U12 & YNGRE: SØNDAG 24.01 - SL

 

Start 1.omgang                      11:30 ‘bes.lauf’ (ingen besiktigelse, ingen tidtaking)

Start 2.omgang                      Fortløpende

Start 3.omgang                      Fortløpende

Premieutdeling                       Umiddelbart

 

Startintervall: 30 sek./ser an løper foran. Tråkking tillatt så lenge du ikke hindrer løper som kommer på startnummer etter. Løpere som kjører ut/diskes i 1. omg eller 2. omg kjører også neste omg. Ingen diskliste mellom omganger.

 

 

Bakke:                                         Midtløypa

 

Påmelding:                Online påmelding, på minidrett.nif.no innen Onsdag 20.01.2020 kl.23:00

                                                        NB! Ingen påmelding etter fristen.

 

Startnummer:          Deles ut klubbvis i sekretariatet i klubbhuset på øvre p-plass

 

Heiskort:                     Deltagende klubber bes om å melde til post@vassfjelletvinterpark.no hvor mange heiskort de ønsker hhv lørdag og søndag. Kortene hentes i sekretariatet sammen med startnummer. Heiskortene faktureres klubbvis i etterkant. 

 

Premiering:               100% premiering i alle klasser til og med U16. 

                                  1/3 premiering for U18 og eldre 

 

Premieutdeling for U14 og eldre blir ved målområdet etter SL rennet, premiene blir delt ut fortløpende etter løperne kommer i mål. De får da SSL, SL og KM medaljene.

 

Premieutdeling for U8, U9 og U10 målområdet fortløpende når de er ferdige med SSL rennet.

Premieutdeling for U12 etter målgang på SL, da får man premier for SSL og SL.

 

Start- og målområde:        Startområde deles inn i fire sektorer, for løpere fra hhv Surnadal, Oppdal, Freidig og Nord-Trøndelag. Utøvere bes om å oppholde seg og med sitt utstyr innen disse sektorene fram til opprop start. 

 

Staur:                                           SSL kjøres på flagget storslalåmstaur, uten ytterstaur.

                                                     SL kjøres på junior enkelstaur, og kortstaur for U12.    

                                                                                                                                            

Startkontigent:                             150,- for aldersbestemte klasser

                                                        160,- for senior og junior

 

 

Rennledelse

 

Lørdag

Søndag

Rennleder

Eirik Sem

Eirik Sem

Bakkesjef

Lars Halvorsen

Lars Halvorsen

Timing

Dag Herrem

Dag Herrem

TD

Jan Bjørnar Totsås

Jan Bjørnar Totsås

Dommer

Stein Kjartan Vik

Magnar Heggset

Premie

Henriette Dorsin

Henriette Dorsin

Sekreteriat

Hege Enoksen

Hege Enoksen

Arena

Harald Nervik

Harald Nervik

 

Rennlege:                          Peter Hatlen

COVID-19 ansvarlig:           Geir Fische

Arrangementansvarlig:        Torbjørn Landmark, Ronny Skarpnes

 

 

Smittevern - COVID-19

Freidig alpin følger smittevernprotokoll i samsvar med Skiforbundets koronaveileder. Gjeldene veileder legges ut på www.freidigalpin.no, Freidig alpin sin facebookside, samt sendes deltagende klubber. 

 

I samsvar med Skiforbundets koronaveileder vil det mest sannsynlig bli et maks antall som kan starte. For tiden er dette maks 200 personer. 

U12 og yngre vil derfor kjøres som et eget separat arrangement på søndag, tilsvarende som U14 og eldre vil kjøres som eget arrangement på lørdag. Arrangementet er i utgangspunktet kun åpent for utøvere fra skikretsene Møre og Romsdal, Nord-Trøndelag og Sør-Trøndelag.

                                          

 

 

Vi ønsker alle løpere og klubber hjertelig velkommen
til et tradisjonsrikt renn for hele regionen!



Invitasjon KM Vassfjellet 2021

Postet av Freidig, Alpin den 13. Jan 2021





SPORTSKLUBBEN FREIDIG ALPIN, SØR-TRØNDELAG SKIKRETS

OG VASSFJELLET VINTERPARK ØNSKER VELKOMMEN TIL:

 

KRETSMESTERSKAP I SLALÅM OG STORSLALÅM I VASSFJELLET VINTERPARK 

23. og 24. JANUAR 2021

 

Begge renn er kvalifiseringsrenn for kvoteplassering, Sør-Trøndelag skikrets; for U16 til Hovedlandsrenn og for U14 til Telenorlekene, Landsfinale.  Rennet er et landsrenn, åpent for jenter og gutter, med klasseinndeling 

NB! rennet er kun åpent for utøvere fra Sør-Trøndelag skikrets, Nord-Trøndelag skikrets og Møre & Romsdal Skikrets.

U 8 ÅR / U 9 / U 10 / U 12 / U 14 / U 16 ÅR / FIS / Junior / Senior

Lagledermøte:         Vi gjennomfører ikke lagledermøte

Startnummer:         Deles ut klubbvis ved klubbhuset på øvre p-plass

 

Program (endringer kan forekomme):            

U14 & eldre: LØRDAG 23.01 - SSL

kl 09:30-09:50 Besiktigelse 1. omgang 

kl 10:10 Start 1. omgang 

kl 10:50-11:10 Besiktigelse 2. omgang (avhengig av vær- og føreforhold, omsett 2. omg kan droppes ved behov) 

kl 11:30 Start 2. omgang 

 

Startintervall: 30 sek. Snudd startrekkefølge 2. omg. Premieutdeling etter SL. NB! Tråkking ikke tillatt pga sikkerhet i SSL. Løpere som kjører ut/diskes i 1. omg kjører også i 2.omg. Ingen diskliste etter 1. omg.

 

U14 & eldre: LØRDAG 23.01 - SL

kl 12:30-12:50 Besiktigelse 1. omgang 

kl 13:10 Start 1. omgang 

kl 13:50-14:10 Besiktigelse 2. omgang (avhengig av vær- og føreforhold, omsett 2. omg kan droppes ved behov) 

kl 14:30 Start 2. omgang 

 

Snudd startrekkefølge 2. omg. Startintervall: 30 sek./ser an løper foran. Tråkking tillatt så lenge du ikke hindrer løper som kommer på startnummer etter. Løpere som kjører ut/diskes i 1. omg kjører også i 2.omg. Diskliste etter 1. omg. 

Premieutdeling ved uthenting av premier. Sted blir annonsert av speaker. Ingen seremoni. 

 

U12 & YNGRE: SØNDAG 24.01 - SSL

kl 10:00 Start 1. omgang (ingen besiktigelse, ingen tidtaking 1. omgang = “bes.lauf”) 

kl 10:45 Start 2. omgang med tidtaking 

kl 11:30 Start 3. omgang med tidtaking 

 

Startintervall vil være 30 sek, men kan variere.

U12 - Tråkking ikke tillatt pga sikkerhet i SSL.

Premieutdeling i målområdet etter målpassering.

 

U12: SØNDAG 24.01 - SL

kl 13:00 Start 1. omgang (ingen besiktigelse, ingen tidtaking 1. omgang = “bes.lauf”) 

Tre omganger fortløpende. Ingen besiktigelse. Ingen tidtaking 1. omgang

 

Startintervall: 30 sek./ser an løper foran. Tråkking tillatt så lenge du ikke hindrer løper som kommer på startnummer etter. Løpere som kjører ut/diskes i 1. omg eller 2. omg kjører også neste omg. Ingen diskliste mellom omganger.

 

Premieutdeling fortløpende etter målgang.

 

NB: tidene i programmet kan endres. Dette blir eventuelt bekreftet på lagledermøtet.

 

Påmelding:               Online påmelding, på minidrett.nif.no innen Onsdag 20.01.2020 kl.23:00

                                    NB! Ingen påmelding etter fristen.

 

Premiering:              100% premiering i alle klasser til og med U16. 

                                    1/3 premiering for U18 og eldre 

 

Heiskort:                    Løpere kr. 200,- Keycard kommer ev i tillegg.

 

 

PREMIERING FOR KRETSMESTERE I ALLE KLASSER FRA U14 OG ELDRE.

 

STAUR                                SSL kjøres på flagget storslalåmstaur, uten ytterstaur.

                                               SL kjøres på junior enkelstaur, og kortstaur for U12.      

                                                                                                                                            

STARTKONTINGENT: 150,- for aldersbestemte klasser

                                               160,- for senior og junior

 

 

 

Grupper og ledere (nestleder i parantes)

Rennleder:                                            Eirik Sem

Assisterende rennleder:              Fredrik Ernestus

Bakke:                                                       Lars Halvorsen (Jon Inge Gangås)

Tidtaking:                                                Dag Herrem (Terje Normann)

TD – Teknisk delegert:                  Stein Kjartan Vik

 

 

 

 

 

 

Smittevern - COVID-19

Freidig alpin følger smittevernprotokoll i samsvar med Skiforbundets koronaveileder. Ettersom koronaveilederen er gjenstand for løpende endringer vil gjeldende retningslinjer for rennet sendes ut til de påmeldte per epost kort tid i forkant av arrangementet, informasjon vil også bli lagt ut på www.freidigalpin.no og Freidig alpin sin Facebookside.

 

I samsvar med Skiforbundets koronaveileder vil det mest sannsynlig bli et maks antall som kan starte. For tiden er dette maks 200 personer tilstede. 

KM for U12 og yngre vil derfor kjøres som et eget separat arrangement, tilsvarende som U14 og eldre vil kjøres som egne arrangement. Arrangementet er i utgangspunktet kun åpent for utøvere fra skikretsene Møre og Romsdal, Nord-Trøndelag og Sør-Trøndelag.

                                          

 

 

Vi ønsker alle løpere og klubber hjertelig velkommen
til et tradisjonsrikt renn for hele regionen!